برندسازی و برندینگ

دستکش های بوکس خود را دست تان کنید مبارزه ای برای برند سازی

1 1 1 1 1

دستکش های بوکس خود را دست تان کنید

 اصطلاح دستکش های بوکس را دستت کن در فرایند بازاریابی و برندینگ یعنی چه: زمانیکه شما رهبر بازار در ارگونومی کسب و کار خود باشید، یعنی توانسته باشید مزیت های رقابتی تان را به درستی ایجاد نموده باشید که این مزیت ها کاملاً برای مخاطبان بازار هدفتان قابل لمس و درک باشد و به ساده ترین روش ممکنه بتوانند تفاوت های شما با رقبایتان را درک کرده باشند. می توانید فاتح نبرد برندینگ در ذهن مخاطبان خود باشید. این مفهوم به شما کمک می نماید که جایگاه مناسبی برای برند خویش ایجاد نموده باشید.

و دیگران در آن زمان می توانند به شما کمک نمایند که با هزینهای کمتری به سمت قلب و ذهن مخاطبان خویش نشانه بگیرید و این موفقیت را جشن را بگیرید. کاری بسیار سخت و طاقت فرسا که فقط یک درصد از برندهای حال حاضر دنیا به این موفقیت دست یافته اند و توانسته اند به درستی حاکم فروش و تعیین استراتژی های بازاریابی گردند.

این مهم به معنای فتح قله های افتخار است ولی بعد از آن مبارزه بسیار سخت دیگری را دارید و آن حفظ جایگاه حال حاضر برندتان است. آیا رقبای شما با مشاهده قدرت شما، فرایند برندسازی خویش را کنار می گذارند و فقط و فقط به  تماشای شما می نشینند و یا آنها نیز برای ترقی نام و نشان تجاری خویش تلاش می نمایند.

این همان چیزی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم و به شما نشان دهیم که رقبای قدیمی و دیرینه برای آنکه بتوانند حاکمیت خود را در بخشی از بازار که به درستی انتخاب نموده اند، به دست آورند چگونه شما را به مسایقه بوکس دعوت می کنند و تمام تلاش خود را می نمایند فاتح این نبرد در سطح مسابفه حرفه ای بوکس البته از جنس برندسازی و برندینگ گردند.

 

شاید همه شما نه، اما احتمالاً اکثر شما تبلیغات " من یک رایانه مک Mac هستم " را دیده باشید. بیشتر شما با نبرد تبلیغاتی مستمر کوکاکولا و پپسی یا درگیری دائمی فدکس و خدمات پست آمریکا آشنا هستید.

اگر هیچ یک از این موارد چیزی را به یادتان نمی‌ آورد است شدیدا توصیه می‌کنم که در مورد موضوعات زیر تحقیق کنید :

• آگهی‌ های مک در برابر رایانه شخصی
• آگهی‌ های کوکاکولا در برابر پپسی
• آگهی ‌های فدکس در برابر خدمات پست آمریکا
• آگهی های مک دونالد در برابر برگرکینگ

چگونه دستکش های بوکس مان را برای برندسازی دستمان کنیم؟




تحقیق در مورد این آگهی ‌ها نتایج جالبی را در بر دارد.

برند و برندسازی

هدف از این آگهی های " هجومی" صرفاً سفرهای قدرت خود محور برای 500 شرکت فورچون نیست. تفکر بسیاری صرف این کمپین ها می‌شود. این کمپین ها حرکتی حساب شده است. این مبارزه‌ های بازاریابی دو مزیت عمده دارد:

    بهبود جایگاه نشان تجاری خود در رابطه با رقبا و افزایش نقل قول شفاهی. مصرف ‌کنندگان از دیدن رقابت‌های تبلیغاتی شرکت‌ ها لذت می‌ برند چرا که این رقابت ‌ها زندگی را به کالبد نشان های تجاری می‌ دمد. دلیلی وجود دارد که برنامه‌ های زنده‌ تلویزیونی اینقدر محبوب است.

از نظر مصرف‌ کنندگان برنامه‌ های نمایشی اعتیادآور است. وجود تعارضات دوستانه بین نشان های تجاری شیوه خوبی برای جلب توجه مصرف ‌کنندگان است. این دیدگاه بر اساس یکی از اصول بازاریابی پیشرفته به نام اصل ادامه است.

    این نبرد مصرف ‌کنندگان را از هم جدا می ‌سازد و مشتریان شما را نسبت نشان تجاری شما وفادارتر می‌ سازد. از زمان تبلیغات اپل در برابر رایانه مصرف ‌کنندگان از هر دو طرف جانبداری کرده‌اند و برخی افراد شدیداً از استفاده محصولات ساخت نشان تجاری دیگر خودداری نموده اند.

این کمپین ها طرفداران نشان تجاری شما را خلق می‌کند که رایگان برای شما کار می‌کنند. مردم عاشق جانبداری هستند و دوست دارند بخشی از یک گروه باشند. از نشان تجاری خود برای پاسخگویی به این نیاز استفاده کنید.

    استفاده از این تمرین غالباً در موسیقی و صنایع ورزشی حرفه ‌ای به ویژه بوکس مشاهده می‌شود.
    توجه خود را معطوف به یک نوع حریف نکنید. شما می‌توانید با کل یک صنعت مبارزه کنید. لازم نیست که نشان تجاری شما به ندرت از تبلیغات و آگهی استفاده کند. در واقع راه های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید دستکش‌ های بوکس تان را مانند یک نشان تجاری به دست کنید. در ادامه چند مثال ذکر می‌شود :

copydoodle arrows

در مصاحبه ها، اشاره به چیزی که عملکرد یا وجه تمایز نشان تجاری شما را متمایز از رقبایتان می‌سازد. رسانه‌ها از اینکه راجع به آن صحبت و نقل قول کنند خوشحال می‌شوند.

وبسایت نشان تجاری شما می تواند وجه تمایز نشان تجاری شما از نشان تجاری سایر رقبا را به طور مفصل ذکر کند. اشارات طنز آمیز نسبت به سایر نشان های تجاری می‌ تواند تأثیرگذار باشد.

در جریان نبرد بین نشان های تجاری، قلب موقعیت نشان تجاری شما یک گزینه توجیه ‌پذیر دیگر است. به طور مثال، آویس تصمیم گرفت با هرتز به مبارزه برخیزد چرا که این دو شرکت دو شرکت درجه‌ یک در سطح ملی بودند. این کار موقعیت آنها را به طور کامل تغییر داد و توجه آنها معطوف به این شد که با مشتریان خود رابطه برقرار کنند و توضیح‌ دهند چرا مردم باید به جای هرتز، آویس بخرند. این کار بزرگی بوده است .

ایجاد هرگونه کشمکش در رسانه‌های اجتماعی همچون توییتر ساده، ارزان و سریع است. این کار باعث می‌شود که مردم بلافاصله راجع به آن شروع به صحبت کنند.

خواندن این مقاله نیز می تواند برای شما مفید باشد: بازاریابی ویروسی چیست؟

من عاشق این استراتژی هستم، با کمی فکر خلاق می شود بهترین نتیجه را با کمترین هزینه می توان از این کمپین های رقابتی بیشترین بهره را برد.

فقط کافی ست بتوانید مسیر درست را تشخیص دهید و به درستی تمامی نکات وابسته به برند تجاری خود را در این کمپین به سمت هدف تان هدایت نمایید. مخاطبان شما در بازار هدف منتظر ادامه دادن و بیان ماموریت شان هستند، و این کار را به رایگان برای شما انجام می دهند فقط اندکی تیز هوشی می خواهد ، چون شروع این بازی مانند عبور از یک تیغ دو لبه است که می تواند همانقدر که برای شما بهینه باشد ، برای شما زیان بار نیز باشد. حتماً در این روش هوشمندانه از افراد و مشاورین متبحر بهره بجویید

برندسازی و مبارزه برندینگهمان طور که می‌بینید هیچ شیوه معینی وجود ندارد که چطور باید این نبرد بازاریابی را انجام دهید. فقط خلاق، پخته و هوشیار باشید. هدف این است که همیشه " آماده نبرد " باشید و به عنوان بازاریاب همیشه دستکش ‌های بوکس تان دستتان باشد. به این ترتیب همیشه برای فرصت‌ های نبرد هوشیار هستید و کاملاً آگاه هستید که در صورت وقوع چنین شرایطی چه کاری باید انجام دهید.

پیشنهاد ویژه مطالعه مقاله، این مقاله را نیز مطالعه نمایید: برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ


بنابراین قرار است با چه کسی نبرد کنید؟ دستکش‌ های بوکس تان را دستتان کنید و موقعیت، وفاداری نسبت به خود و نقل قول را بهبود بخشید

البته مثل هر نبرد دیگری مطمئن شوید که به خودتان آسیب نمی‌رسانید. همچنین حفظ احترام ضروری است. نبردهای بازاریابی شبیه مسابقات بوکس است نه زد و خوردهای خیابانی.

underline

برای کسب اطلاع و نحوه استفاده از این دوره لطفاً با شماره تماس 44279036-021 و 44381638-021 تماس حاصل نمایید.